MENU
Prerađevine od povrća
Prerađevine od voća
Galerije
Video
Logotipi
Adriatic Group sve uspješnija
18.04.17 u 14:13


Intervju sa Bekić Amirom, dirketorom Adriatic Group o osvrtu na prošlu 2016 godinu.

 

Adriatic Group je tokom 2016. ostvarila značajan napredak u poslovanju. Šta je potaknulo taj rast i koliko je povećanje prihoda?

B.A.: U 2016. godini bilježimo  značajan rast prihoda koji je na nivou grupacije iznosio 72 mil. €. Pored uobičajenog organskog rasta na svim tržištima, porast je i posljedica preuzimanja distribucije proizvoda Podravke i Atlantic Grupe na većem dijelu zapadnoevropskih tržišta.

Naše EU kompanije su rasle u prosjeku 30-50%, dok je porast prihoda u BiH udvostručen i pored problema sa plasmanom  roba iz primarnog sektora  u protekloj godini.

Koliku dobit članice Adriatic Group bilježe na domaćem, a koliku na tržištima EU?  Koja su vam  tržišta u tom smislu najzanimljivija?

B.A.: Dobit, koja prema poslovnoj politici grupacije spada u domen poslovne tajne,  je značajno rasla protekle godine srazmjerno povećanju ukupnih prihoda. Naravno, EU  tržišta  su nam profitabilnija, a u tom smislu sve više ulažemo u razvoj biznisa u Njemačkoj, kao za nas najvećem i najzahtjevnijem EU tržištu.

Koje aktivnosti su obilježile poslovanje Adriatic Group  u protekloj godini? Na kojim sve EU tržištima poslujete?

B.A.: Obzirom da je core business naše grupacije distribucija hrane sa naših prostora na tržišta Europske unije uspjeli smo u 2016 godini potpisati ugovore o zastupanju sa najznačajnijim  kompanijama iz regiona.

Proizvode Podravke, preko sopstvenih firmi u 4 evropske drzave, plasiramo na tržišita DACH regije,  Beneluxa, V. Britanije, Irske i Francuske. Sa proizvodima Atlantic Grupe smo prisutni, uglavnom, u Njemačkoj, Austriji i zemljama Beneluxa.

Pored navedenih kompanija imamo dugoročnu suradnju sa svim većim  kompanijama Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije čiji najpoznatiji brandovi su dio našeg distibutivnog portfolija.

Sa svim navedenim, Adriatic Group je postala najveći i najznačajniji izvozni partner industiji hrane svih država zapadnog Balkana.

Koji su bili najveći izazovi u godini iza nas?

B.A.: U protekloj godini smo zaokružili naše poslovanje na EU tržištima, te obezbijedili prisustvo roba u prestižnim evropskim lancima. Tako bilježimo rast plasmana roba u Key Account-e Edeka,Rewe, Metro i Real  u Njemačkoj, Albert Heijn u Holandiji, te Spar, Billa, Merkur i Penny u Austriji. Završeni  su pregovori i sa većinom Hard-Discounter-a gdje uskoro očekujemo ulistavanja naših proizvoda u Aldi, Hofer i Lidl.

U BiH imate firme koje se bave organizacijom primarne poljoprivredne proizvodnje, te dvije fabrike za preradu voća i povrća. Kako ocjenjujete poslovnu godinu u našoj zemlji?

B.A.: Naše dvije fabrike u Bijeljini i Zvorniku bilježe rast proizvodnje od preko 50% i naš brand Natura , pored izvoza u 15 EU država,  postaje najznačajni brand u svojoj kategoriji u BiH. Narednih godina ćemo razvijati „Naturu“ kako u BiH, tako i na tržištima zemalja regije.

Putem naše firme Agrona iz Živinica smo protekle godine uspjeli okupiti 2250 kooperanata za proizvodnju krastavca kornišona u cijeloj BiH. Ostvarena je proizvodnja od preko 8000 tona delikatesnog krastavca što je vjerovatno i najveća proizvodnju ovog proizvoda u ovom dijelu Europe.

Nažalost, zbog tržišnih poremećaja, bili smo prisiljeni uništiti cca 1200 tona krastavca, ali nismo dozvolili da se gubitak prenese na naše kooperante koji su uredno, doduše sa malo zakašnjenja, isplaćeni. Time smo sačuvali našu proizvodnu bazu i poslali signal poljoprivrednicima za naše dugoročno prisutvo i ulaganja u poljoprivredni sektor BiH.

Kako biste opisali trenutnu situaciju u poljoprivrednom sektoru u Bosni i Hercegovini? U kojem smjeru očekujete kretanja u ovom sektoru narednih godina?

B.A: Bez još značajnijeg uključivanja države na svim nivoima u problematiku poljoprivrede i poljoprivrednika neće se moći optimalno iskoristiti potencijali  koje objektivno u BiH  posjedujemo. Potrebno je, pored ostalog, poticati uzgoj i plasman izvozno orjentiranih kultura. Mi, kroz naše kontakte u Evropi, znamo da postoji interes za voće i povrće sa naših prostora, kako kao sirovina za prerađivački sektor, tako i za direktan plasman na police trgovačkih lanaca u evropskim zemljama.

Kakve rezultate očekujete na kraju poslovne godine, te koji su planovi za 2017 godinu?

B.A.: Smatram da ćemo slijediti trend rasta prihoda, te se u ovoj godini značajno približiti željenom ukupnom prometu od 100 mil €. Pored razvijanja biznisa na svim tržištima ušli smo i u proces jačanja unutarnje strukture svih kompanija, te smo u potpunosti  otvoreni za upošljavanje kadrova koji mogu pridonijeti daljem rastu i razvoju naše grupacije.

U Holandiji i Njemačkoj planiramo izgradnju sopstvenih logističkih centara kako bi efikasnije izvršavali svoju misiju, a to je kontinuiran plasman prehrambenih proizvoda sa naših prostora u zemlje Evrope.

Isto tako nastavićemo sa ulaganjima u naše BH kompanije kako bi, između ostalog, dali i svoj doprinos razvoju privrede naše zemlje.

NAJNOVIJE



Sva prava zadržava Naturafood d.o.o. Copyright 2015. Powered and developed by: WEBSITE.BA