Vijest
18.04.2017

Adriatic Group sve uspješnija

Kompanija Adriatic Group je tokom 2016. ostvarila značajan napredak u poslovanju.


Šta je potaknulo taj rast i koliko je povećanje prihoda?

B.A.: U 2016. godini bilježimo značajan rast prihoda koji je na nivou grupacije iznosio 72 mil. €. Osim uobičajenog organskog rasta na svim tržištima, porast je i posljedica preuzimanja distribucije proizvoda Podravke i Atlantic Grupe na većem dijelu zapadnoevropskih tržišta.

Naše EU kompanije su rasle u prosjeku 30-50 posto, dok je porast prihoda u BiH udvostručen i pored problema s plasmanom  roba iz primarnog sektora  u protekloj godini.


Koliku dobit članice Adriatic Group bilježe na domaćem, a koliku na tržištima EU?  Koja su Vam tržišta u tom smislu najzanimljivija?

B.A.: Dobit, koja prema poslovnoj politici grupacije spada u domen poslovne tajne, značajno je rasla protekle godine, srazmjerno povećanju ukupnih prihoda. Naravno, EU  tržišta su nam profitabilnija, a u tom smislu sve više ulažemo u razvoj biznisa u Njemačkoj, kao za nas najvećem i najzahtjevnijem EU tržištu.


Koje aktivnosti su obilježile poslovanje Adriatic Group u protekloj godini? Na kojim EU tržištima poslujete?

B.A.: S obzirom da je core business naše grupacije distribucija hrane s naših prostora na tržišta Evropske unije uspjeli smo u 2016. godini potpisati ugovore o zastupanju sa najznačajnijim kompanijama iz regiona.

Proizvode Podravke, preko sopstvenih firmi u četiri evropske drzave, plasiramo na tržišita DACH regije, Beneluxa, V. Britanije, Irske i Francuske. S proizvodima Atlantic Grupe smo prisutni, uglavnom, u Njemačkoj, Austriji i zemljama Beneluxa.

Osim navedenih kompanija imamo dugoročnu suradnju sa svim većim  kompanijama Hrvatske, Srbije, BiH i Makedonije čiji najpoznatiji brandovi su dio našeg distributivnog portfolija.

Sa svim navedenim, Adriatic Group je postala najveći i najznačajniji izvozni partner industriji hrane svih država zapadnog Balkana.

 

Koji su bili najveći izazovi u godini iza nas?

B.A.: U protekloj godini smo zaokružili naše poslovanje na EU tržištima, te obezbijedili prisustvo roba u prestižnim evropskim lancima. Tako bilježimo rast plasmana roba u Key Accounte Edeka, Rewe, Metro i Real u Njemačkoj, Albert Heijn u Holandiji, te Spar, Billa, Merkur i Penny u Austriji. Završeni su pregovori i s većinom Hard-Discountera gdje uskoro očekujemo ulistavanja naših proizvoda u Aldi, Hofer i Lidl.


U BiH imate firme koje se bave organizacijom primarne poljoprivredne proizvodnje, te dvije fabrike za preradu voća i povrća. Kako ocjenjujete poslovnu godinu u našoj zemlji?

B.A.: Naše dvije fabrike u Bijeljini i Zvorniku bilježe rast proizvodnje od preko 50 posto i naš brand Natura, osim izvoza u 15 EU država, postaje najznačajni brand u svojoj kategoriji u BiH. Narednih godina ćemo razvijati Naturu kako u BiH, tako i na tržištima zemalja regije.

Putem naše firme Agrona iz Živinica smo protekle godine uspjeli okupiti 2250 kooperanata za proizvodnju krastavca kornišona u cijeloj BiH. Ostvarena je proizvodnja od preko 8000 tona delikatesnog krastavca što je vjerovatno i najveća proizvodnja ovog proizvoda u ovom dijelu Evrope.

Nažalost, zbog tržišnih poremećaja, bili smo prisiljeni uništiti cca 1200 tona krastavca, ali nismo dozvolili da se gubitak prenese na naše kooperante koji su uredno, doduše s malo zakašnjenja, isplaćeni. Time smo sačuvali našu proizvodnu bazu i poslali signal poljoprivrednicima za naše dugoročno prisutvo i ulaganja u poljoprivredni sektor BiH.


Kako biste opisali trenutnu situaciju u poljoprivrednom sektoru u Bosni i Hercegovini? U kojem smjeru očekujete kretanja u ovom sektoru narednih godina?

B.A.: Bez još značajnijeg uključivanja države na svim nivoima u problematiku poljoprivrede i poljoprivrednika neće se moći optimalno iskoristiti potencijali koje objektivno u BiH posjedujemo. Potrebno je, pored ostalog, poticati uzgoj i plasman izvozno orijentiranih kultura. Kroz naše kontakte u Evropi znamo da postoji interes za voće i povrće s naših prostora, kako kao sirovina za prerađivački sektor, tako i za direktan plasman na police trgovačkih lanaca u evropskim zemljama.


Kakve rezultate očekujete na kraju poslovne godine, te koji su planovi za 2017. godinu?

B.A.: Smatram da ćemo slijediti trend rasta prihoda, te se u ovoj godini značajno približiti željenom ukupnom prometu od 100 mil €. Osim razvijanja biznisa na svim tržištima, ušli smo i u proces jačanja unutarnje strukture svih kompanija, te smo u potpunosti otvoreni za upošljavanje kadrova koji mogu pridonijeti daljem rastu i razvoju naše grupacije.

U Holandiji i Njemačkoj planiramo izgradnju sopstvenih logističkih centara kako bi efikasnije izvršavali svoju misiju, a to je kontinuiran plasman prehrambenih proizvoda sa naših prostora u zemlje Evrope.

Isto tako nastavit ćemo s ulaganjima u naše BH kompanije kako bi, između ostalog, dali i svoj doprinos razvoju privrede naše zemlje.


Ostale vijesti
Do 25.06.
Vijest
Agrona uspješno prati bh. poljoprivrednike

Firma Agrona d.o.o. Živinice je izvršila isplatu za prvu polovinu mjeseca jula 2017. svojim kooperantatima koj ...

Do 25.06.
Vijest
Certificiran kvalitet Natura proizvoda

Predstavnici certifikacijske kuće ICS posjetili su fabriku Natura food u Balatunu, koja je uspješno ispunila s ...

Do 25.06.
Vijest
Adriatic Group sve uspješnija

Kompanija Adriatic Group je tokom 2016. ostvarila značajan napredak u poslovanju. Šta je potaknulo taj rast i ...